Faq

1. Jak prezentujemy ranking modeli urządzeń mobilnych oraz ranking producentów urządzeń mobilnych?

Informujemy, iż z dniem 6.05.2010 metoda rozpoznawania urządzeń mobilnych w badaniu gemiusTraffic uległa zmianie. Dzięki pobieraniu dodatkowych parametrów wysyłanych przez przeglądarki, rozpoznawalność urządzeń mobilnych w badaniu zwiększyła się. Wzrost ten spowodowany był głównie faktem, iż dzięki nowej metodzie możliwe jest rozpoznawanie urządzeń mobilnych z zainstalowaną przeglądarką Opera Mini. Z uwagi na fakt, że zestawienie dla tygodnia 3.05.2010 -9.05.2010 obejmuje dane uzyskane z wykorzystaniem dwóch różnych metod, dane te są nieporównywalne tak do danych wcześniejszych, jak i do danych z nadchodzących tygodni. W związku z tą sytuacją podjęliśmy decyzję o nieprezentowaniu ich na łamach serwisu i o prezentacji kolejnych tygodni poczynając od dnia 10.05.2010. Osoby zainteresowane otrzymaniem archiwalnych zestawień rankingowych, bazujących na danych pobranych wyłącznie z nagłówka User-Agent, proszone są o kontakt.

2. Jak prezentowany jest ranking "Głębia kolorów"?
3. Jak interpretować ranking dla krajów i regionów?
4. Jakie zmiany nastąpiły w nowym serwisie?
5. Jaki jest próg prezentacji danych?
6. Co oznaczają pojęcia: "odsłona", "wizyta", "użytkownik (cookie)"? Jaka jest różnica między liczbą odsłon, a wizyt?
7. Co to znaczy "procentowa liczba wizyt"?
8. Czy ranking obliczany według przyjętej metodologii odzwierciedla rzeczywiste wykorzystanie wyszukiwarek?
9. Dlaczego przyjęto procentową liczbę wejść z wyszukiwarek jako podstawę obliczania rankingu?
10. Czy ranking obliczany na podstawie przyjętej metodologii jest podatny na jakieś zaburzenia?
11. Na czym polega rola cookies?
12. Czy zbierane w trakcie badania gemiusTraffic dane mogą identyfikować tożsamość internautów?
13. Jak pobrać dane rankingowe?
14. Gdzie mogę zobaczyć dane archiwalne?

Powrót na górę strony

Web Statistics