Operacja tablet

Drogi Czytelniku!

W ubiegłym tygodniu omawialiśmy interesujące wyniki badania dotyczącego ulubionych sposobów dzielenia się treścią w sieci przez internautów. W tym biuletynie zajmiemy się kwestią konsumpcji kontentu online przy wykorzystaniu największej nowinki technologicznej 2010 roku – iPada – a dokładniej tworzeniem wersji na to urządzenie przez wydawców w Polsce.

Zgodnie z wynikami badania gemiusTraffic, iPad jest drugi w kolejności w polskim rankingu modeli urządzeń mobilnych używanych przez internautów łączących się z obszaru Polski z polskimi witrynami – ma aż 5,51 procent udziału w rynku, mimo że jego oficjalna premiera w Polsce dopiero przed nami. Mimo to, podobnie jak na całym świecie, wydawcy zaczynają spoglądać coraz przychylniejszym okiem na to fascynujące urządzenie. I tak, idąc tropem światowego trendu, tygodnik Newsweek w bieżącym tygodniu udostępnił aplikację na iPady.

Jak przyznaje w najnowszym wydaniu magazynu Wojciech Maziarski, redaktor naczelny Newsweeka: Niewielu jest w Polsce posiadaczy tego gadżetu i nawet gdyby ktoś chciał, to miałby kłopot z kupnem choćby ze względu na cenę. Nie mam jednak wątpliwości, że w perspektywie kilku lat urządzenia zwane tabletami przyniosą nam rewolucję równie doniosłą, jak ta, która dokonała się po pojawieniu się telefonu komórkowego. (…) Nie wiem, jak zmieni się nasz świat w wyniku rewolucji tabletowej, ale jestem przekonany, że będzie to zmiana istotna i wielowymiarowa. I dodaje: Z nadzieją obserwuję więc rozwój nowych technologii i pojawianie się takich urządzeń jak tablety. Cieszę się, że „Newsweek” jako pierwszy polski tygodnik wchodzi do sprzedaży na iPadzie. To symbol pokazujący, że nie boimy się zmian, jakie dokonują się w świecie, i zamiast zagrożeń wolimy dostrzegać w nich wielkie szanse.

Przy bezpłatnym pobraniu właściwej aplikacji z AppStore użytkownik otrzymuje pierwsze wydanie magazynu – również bez opłaty. Cena następnych numerów zapowiadana jest na 0,79 euro czyli około 3 złotych.

Już niedługo dowiemy się jakim powodzeniem cieszyć się będzie „iPadowa” wersja jednego z najpopularniejszych tygodników. Obecnie możemy je tylko szacować na podstawie badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (Grupa Gemius) właśnie dla Newsweeka. Na pytanie  Czy zamierzasz czytać gazety w wersji przygotowanej na tablety (np. iPad)? prawie jedna czwarta ankietowanych odpowiedziała twierdząco. Można przypuszczać, że wraz z popularyzacją tabletów i oficjalną premierą urządzenia Apple’a w Polsce liczba ta będzie wzrastać.

By zacytować na koniec przedstawiciela innego mediowego giganta, The Economist, warto powrócić do wypowiedzi Sama Kumara, Digital Advertising Managera z tego właśnie koncernu, której udzielił podczas tegorocznej edycji konferencji Internet CEE. Jak stwierdził Kumar, prasa zostanie w najbliższym czasie po prostu zredefiniowana, ale z pewnością nadal będzie obecna w codziennym życiu i nadal będzie największym kanałem mediowym. Obecnie, gracze na tym rynku muszą sobie poradzić z kwestią konsumpcji danej marki przez czytelników – niezależnie od tego, czy będzie to wersja drukowana, online czy wersja na iPada, należy starać się, by produkować wystarczającą ilość treści dla każdej z opcji, tak by bezproblemowo dopasować się do potrzeb i stylu życia czytelników. Nie sądzę, by któryś z kanałów wyparł pozostałe.  Całość wywiadu z Samem Kumarem, prelegentem trzeciej edycji konferencji Internet CEE można obejrzeć tutaj.

Tymczasem zapraszam do zapoznania się z wynikami badania gemiusTraffic za tydzień 11.10.2010 – 17.10.2010.

Z pozdrowieniami,

Grażyna Jakubowska

Gemius SA



Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 3.x 48.18     -  0.08  
2 MSIE 8.x 15.44     +  0.03  
3 MSIE 7.x 11.04     -  0.07  
4 Opera 10.x 9.14     +  0.04  
5 Chrome 6.x 8.45     +  0.23  
­
Przeglądarki - Grupy
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 49.16     -  0.10  
2 MSIE 29.97     -  0.11  
3 Opera 10.23     +  0.01  
4 Chrome 9.00     +  0.22  
5 Safari 0.80     -  0.01  
­
Przeglądarki - Silniki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Gecko 49.28     -  0.10  
2 MSIE 29.98     -  0.11  
3 Opera 10.48       0.00  
4 WebKit/KHTML 9.81     +  0.22  
         

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows XP 64.73     -  0.20  
2 Windows Vista 17.13     -  0.10  
3 Windows 7 15.68     +  0.34  
4 Mac OS X 0.71     -  0.02  
5 Linux 0.64       0.00  
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 98.29     +  0.03  
2 Unix 1.50     -  0.02  
3 other OS 0.21       0.00  
         
         
 

Urządzenia Mobilne

­
Urządzenia Mobilne - Modele
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple iPhone 16.59     +  0.83  
2 Apple iPad 5.51     -  0.10  
3 Nokia 5130 XpressMusic 4.14     -  0.29  
4 Nokia E52 3.05     -  0.12  
5 Nokia E51 2.68     -  0.13  
­
Urządzenia Mobilne - Producenci
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Nokia 40.15     -  0.58  
2 Apple 24.39     +  0.67  
3 Sony Ericsson 19.66     -  0.15  
4 Samsung 8.72     +  0.36  
5 HTC 3.39     -  0.02  
 

Ekran

­
Flash Player
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 wersja 10 93.31     +  0.08  
2 wersja 9 3.23     -  0.06  
3 nie zainstalowany 2.79     -  0.02  
4 wersja 6 0.42       0.00  
5 wersja 8 0.14     -  0.01  
­
Rozdzielczości
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 1024x768 23.62     -  0.08  
2 1280x800 19.88     -  0.07  
3 1280x1024 15.52     -  0.05  
4 1366x768 8.01     +  0.18  
5 1440x900 7.44     -  0.04  
­
Głębia Kolorów
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 32 bits 59.65     -  0.95  
2 24 bits 37.78     +  0.99  
3 16 bits 2.37     -  0.03  
4 4 bits 0.19     -  0.01  
         

Katalogi

­
Katalogi
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 onet.pl 40.52     +  4.66  
2 wp.pl 29.15     -  2.53  
3 start24.pl 14.33     -  1.04  
4 google 4.19     -  0.71  
5 dmoz.org 3.52     +  2.09  

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 google 94.96     +  1.22  
2 onet.pl 1.11     -  0.17  
3 wp.pl 1.10     -  0.30  
4 bing (msn/live) 0.79     -  0.50  
5 conduit.com 0.58     -  0.02  
­
Wyszukiwarki - Silniki
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 Google 97.53     +  1.01  
2 NetSprint 1.12     -  0.33  
3 MSN 0.80     -  0.49  
4 Yahoo 0.20     -  0.10  
5 Szukacz 0.20     -  0.15  
 

Geolokalizacja

­
Kraje
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 United Kingdom 18.37     +  0.39  
2 Germany 17.35     -  1.45  
3 United States 11.61     +  0.39  
4 France 4.41     +  0.34  
5 Ireland 4.37     -  0.09  
­
Województwa
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Mazowieckie 24.90     -  0.21  
2 Śląskie 13.13     +  0.01  
3 Wielkopolskie 8.94     +  0.14  
4 Małopolskie 8.23     +  0.08  
5 Pomorskie 6.43     +  0.27  
 

Cookies

­
Poziom Akceptacji Cookies
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 cookie 99.12     +  0.02  
2 non-cookie 0.88     -  0.02  

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

© 2000 - 2010 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone. KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA   |   PDF   |   RSS   |